tel. 0172-722099
tel. 0172-722099
Voeding voor 55 plussers

Voeding en leefstijl voor 55 plussers

Genieten van een gezonde maaltijd

Een van de speerpunten van VodiService is de voeding van zelfstandig wonende ouderen te optimaliseren tijdens gezondheid en ziekte.

Een gezond gewicht vergroot: het uithoudingsvermogen, het behoud van gezondheid en versneld het herstel na ziekte.


Waarom u bij VodiService langs moet komen!

Voor een advies om gewicht te verliezen kunt u via internet bij één van de diëtisten van VodiService terecht. U kunt thuis een passend dieetadvies ontvangen, zonder dat u de deur uit moet en wat belangrijk is: er is geen wachttijd. Een advies via internet is niet duurder dan dat van een “gewone” diëtist. Maak daarom nu contact met onze webdiëtist. http://www.vodiservice.nl/over-ons/formulier-voor-uw-vraag

Een diëtist is een specialist op het gebied van voeding, zowel bij ziekte als gezondheid. U kunt uiteraard bij één van de VodiService diëtisten terecht voor afvallen, maar ook voor een voedingsadvies bij andere medische klachten.

Een voedingsadvies bij VodiService zal concreet, verstaanbaar, haalbaar en aanvaardbaar zijn en dat ook blijven. Het zal te allen tijde rekening houden met uw individuele omstandigheden.

 

Wie betaalt het voedingsadvies?

In het basispakket van uw zorgverzekering zit een vergoeding van drie uur per kalenderjaar. In deze drie uur vallen de behandeluren en de tijd die de diëtist nodig heeft om de behandeling uit te werken. Sommige verzekeraars vergoeden alleen wanneer er een verwijzing is van de huisarts. Dit kunt u navragen bij uw zorgverzekering. De diëtist is sinds kort direct toegankelijk en er is geen verwijsbrief van meer nodig. Met een verwijzing wordt behandeling door een diëtist in ieder geval vergoed door uw zorgverzekeraar. Het kan zijn dat u vanuit uw aanvullende verzekering recht hebt op aanvullende uren behandeling.

Op onze site www.vodiservice.nl staat veel betrouwbare informatie over voeding en gezondheid. Neem eens een keer een kijkje.

 

Waarom zou u uw eetgewoonten moeten veranderen?

Omdat uit recent onderzoek naar voren komt dat de ouderen in Nederland te veel en niet gezond eten. Dit uit zich in klachten zoals overgewicht, hoge bloeddruk, te hoog cholesterol, osteoporose en verschillende vormen van kanker.

Ouderen eten te veel: ongezonde verzadigde vetten en zout. Te weinig: volkoren producten, fruit en vis dan aanbevolen is. Daarom gelden ook voor hen dezelfde aandachtspunten om het voedingspatroon te verbeteren als voor de rest van de bevolking.

 

 De Richtlijnen Goede Voeding 2015 zijn:

  • Eet volgens een meer plantaardig en minder dierlijk voedingspatroon
  • Beperk de consumptie van rood vlees, en met name bewerkt vlees. Dit komt ongeveer op 50-75 gram vlees per dag ( vleeswaren meegerekend)
  • Eet dagelijks ten minste 200 gram groente en ten minste 200 gram fruit
  • Eet dagelijks ten minste 3 volkorenboterhammen of bruine boterhammen
  • Eet wekelijks peulvruchten
  • Eet ten minste 20 gram ongezouten noten per dag
  • Eet een keer in de week vis en dan bij voorkeur vette vis
  • Neem enkele porties zuivel per dag, waaronder melk of yoghurt
  • Drink dagelijks 3 koppen thee
  • Vervang boter, harde margarine door zachte margarine, vloeibare bak-en braadvet en plantaardige oliën.
  • Gebruik niet meer dan 6 gram keukenzout per dag.
  • Drink geen alcohol of in ieder geval niet meer dan één  glas per dag. 

Jammer genoeg houdt zich maar 5% van de Nederlanders aan de richtlijnen Goede Voeding.

Laat u niet verleiden door de slagzin “Twee halen een betalen”. Voor dat je het weet heb je veel te veel voedsel in voorraad. Voedsel weggooien dat doen we niet maar we eten vaak veel te grote porties. En juist die grote porties zijn mede oorzaak van het dikker worden.

Update voorjaar 2017

Voeding voor 55 plussers

Voeding en leefstijl voor 55 plussers

Genieten van een gezonde maaltijd

Een van de speerpunten van VodiService is de voeding van zelfstandig wonende ouderen te optimaliseren tijdens gezondheid en ziekte.

Een gezond gewicht vergroot: het uithoudingsvermogen, het behoud van gezondheid en versneld het herstel na ziekte.


Waarom u bij VodiService langs moet komen!

Voor een advies om gewicht te verliezen kunt u via internet bij één van de diëtisten van VodiService terecht. U kunt thuis een passend dieetadvies ontvangen, zonder dat u de deur uit moet en wat belangrijk is: er is geen wachttijd. Een advies via internet is niet duurder dan dat van een “gewone” diëtist. Maak daarom nu contact met onze webdiëtist. http://www.vodiservice.nl/over-ons/formulier-voor-uw-vraag

Een diëtist is een specialist op het gebied van voeding, zowel bij ziekte als gezondheid. U kunt uiteraard bij één van de VodiService diëtisten terecht voor afvallen, maar ook voor een voedingsadvies bij andere medische klachten.

Een voedingsadvies bij VodiService zal concreet, verstaanbaar, haalbaar en aanvaardbaar zijn en dat ook blijven. Het zal te allen tijde rekening houden met uw individuele omstandigheden.

 

Wie betaalt het voedingsadvies?

In het basispakket van uw zorgverzekering zit een vergoeding van drie uur per kalenderjaar. In deze drie uur vallen de behandeluren en de tijd die de diëtist nodig heeft om de behandeling uit te werken. Sommige verzekeraars vergoeden alleen wanneer er een verwijzing is van de huisarts. Dit kunt u navragen bij uw zorgverzekering. De diëtist is sinds kort direct toegankelijk en er is geen verwijsbrief van meer nodig. Met een verwijzing wordt behandeling door een diëtist in ieder geval vergoed door uw zorgverzekeraar. Het kan zijn dat u vanuit uw aanvullende verzekering recht hebt op aanvullende uren behandeling.

Op onze site www.vodiservice.nl staat veel betrouwbare informatie over voeding en gezondheid. Neem eens een keer een kijkje.

 

Waarom zou u uw eetgewoonten moeten veranderen?

Omdat uit recent onderzoek naar voren komt dat de ouderen in Nederland te veel en niet gezond eten. Dit uit zich in klachten zoals overgewicht, hoge bloeddruk, te hoog cholesterol, osteoporose en verschillende vormen van kanker.

Ouderen eten te veel: ongezonde verzadigde vetten en zout. Te weinig: volkoren producten, fruit en vis dan aanbevolen is. Daarom gelden ook voor hen dezelfde aandachtspunten om het voedingspatroon te verbeteren als voor de rest van de bevolking.

 

 De Richtlijnen Goede Voeding 2015 zijn:

  • Eet volgens een meer plantaardig en minder dierlijk voedingspatroon
  • Beperk de consumptie van rood vlees, en met name bewerkt vlees. Dit komt ongeveer op 50-75 gram vlees per dag ( vleeswaren meegerekend)
  • Eet dagelijks ten minste 200 gram groente en ten minste 200 gram fruit
  • Eet dagelijks ten minste 3 volkorenboterhammen of bruine boterhammen
  • Eet wekelijks peulvruchten
  • Eet ten minste 20 gram ongezouten noten per dag
  • Eet een keer in de week vis en dan bij voorkeur vette vis
  • Neem enkele porties zuivel per dag, waaronder melk of yoghurt
  • Drink dagelijks 3 koppen thee
  • Vervang boter, harde margarine door zachte margarine, vloeibare bak-en braadvet en plantaardige oliën.
  • Gebruik niet meer dan 6 gram keukenzout per dag.
  • Drink geen alcohol of in ieder geval niet meer dan één  glas per dag. 

Jammer genoeg houdt zich maar 5% van de Nederlanders aan de richtlijnen Goede Voeding.

Laat u niet verleiden door de slagzin “Twee halen een betalen”. Voor dat je het weet heb je veel te veel voedsel in voorraad. Voedsel weggooien dat doen we niet maar we eten vaak veel te grote porties. En juist die grote porties zijn mede oorzaak van het dikker worden.

Update voorjaar 2017